onsdag 16 november 2016

Hur allt började

Nu har jag funderat hit och dit och äntligen bestämt mig för att skriva min egen bröllopsblogg. Mest för att ha någonstans att samla idéer och inspiration och för att min kära man inte skall bli helt galen på allt bröllopstrams före 2018 då vi tänkt fira vår stora dag.

Om någon hösten 2015 skulle ha sagt att jag kommer att vara förlovad om ett år skulle jag ha skrattat högt och sagt något sarkastiskt. "Ja men det kan gå fort sen när det väl händer", sade många. Ja för andra kanske, men inte för mig. Vårt förhållande var riktigt bra och allt kändes rätt men vi hade sällskapat i bara två år och bodde inte ännu tillsammans så jag tänkte att det tar nog ännu ett par år före en förlovning blir aktuell.

I början av 2016 bestämde vi oss för att köpa en gemensam lägenhet. Det gick väldigt snabbt. En av mina bästa vänner var på en två veckors resa och under tiden hann vi sätta hela planen i rullning, diskutera med banken, sätta min etta till försäljning och göra ett bud på vår drömlägenhet. Som vi sedan fick!

Den sjunde oktober friade Olli till mig (skall skriva om det senare) och det kom som en total överraskning. Jag har ju så klart hintat en massa om bröllop, ibland mindre diskret än andra gånger men han har för det mesta skämtat bort det så jag trodde hela tiden att det händer vid någon obestämd tid i framtiden. Men nu får jag äntligen planera vårt eget bröllop.

Vi på min bästa väns bröllop 2015. Foto Lauri Hytti.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar