måndag 28 november 2016

Vi har ett datum!

26.5.2018 ringer bröllopsklockorna. Vi har egentligen bestämt datumet preliminärt redan för en längre tid sedan men nu bestämde vi med säkerhet att det här är vårt datum. Orsaken var att jag redan nu ville fråga hur det går att boka tid till frissan och smink. Jag vet, jag är helt otroligt mycket i förtid. Men jag tycker om att sköta bort saker som jag vet hur jag vill ha. Jag har ingen egen frissa som kunde göra mitt hår så jag vill gärna vara ute i god tid.

Vi hade några alternativ för bröllopet; 26.5 och alla veckoslut i augusti, speciellt 18.8.2018 är roligt. Vi båda var ändå av den åsikten att slutet av maj är bra för då är det ofta fint väder och enligt statistik är maj den torraste månaden i Finland. Hoppeligen har det hunnit bli lite varmare redan men inte tryckande hett som det kan vara mitt i sommaren. Det borde också gå bra att hålla sommarlovet i samband med bröllopet så att vi kan åka på bröllopsresa.

18.8.2018 var datumet jag skämtade om före vi var förlovade för det är ungefär en vecka före jag fyller 30. Jag sade till Olli att det ju är passligt att vi gifter oss senast då för då får han gifta sig med en 20-åring (när han själv är 30-åring). Och som den filur han är nappade han på det här argumentet. Ganska snabbt föll det datumet ändå bort för vi tänkte att det kommer att vara väldigt många som vill gifta sig då och det kan vara svårt att boka t.ex. festställe och kyrka. Dessutom är maj lite tidigare så behöver vi inte vänta helt så länge.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar