söndag 4 december 2016

Klänningsjakten fortsätter på Niinatar

På onsdag var på alla sätt en bra dag. Jag hade min sista arbetsdag som telefonsvarare. Kändes nog en aning konstigt när dagen var slut men ah så skönt. Jag for vidare till stan och tog ett glas skumppa medan jag väntade på min bästa vän. Vi åt var sin sallad på Töölön Sävel. Martina höll på att söndra tänderna på krutongerna.

På Niinatar fick vi var sitt par vita handskar och tio märken att märka ut favoritklänningarna. Martina hade på sommaren hittat en klänning på pinterest som jag bara måste prova och försäljerskan sökte fram den åt oss. Dessutom hade jag en lista med 15 andra klänningar som jag kunde tänka mig att prova. Jag sade också till försäljerskan att jag har tänkt att jag vill ha en a-linjad klänning med ganska mycket vidd i kjolen men att jag gärna vill prova till exempel en sjöjungfrumodell så att jag vet att den inte passar mig och kan stryka den helt och hållet från min lista.

Jag provade klänningar den ena finare än den andra. De tre första klänningarna var alla så fina att det var svårt att välja vilken som var finast. Tre klänningar fick man alltid ha kvar som de bästa och sedan skulle an efter välja bort en. En av klänningarna hade fått titlen "årets vackraste klänning". Den var nog väldigt vacker men väldigt obekväm. Har aldrig provat en så obekväm klänning förut, den var väldigt hård.

Årets vackraste klänning, Morilee by Madeline Gardner. Bild härifrån


När vi hade provat ca tio klänningar var det dags att prova sjöjungfruklänningen. Den första såg ut som mormors spetsgardin men den satt förvånansvärt fint och jag började fundera ifall jag haft fel hela tiden. Jag har tänkt att jag har för stora höfter och mage för att passa överhuvudtaget i den modellen. Efter det provade jag ännu en lite mer enkel modell och den passade så bra att jag verkligen fick börja tänka om.

Vi tog bilder på de två bästa klänningarna. Den som vi har dreglat över redan länge och den enklare sjöjungfrumodellen. De är så svåra att jämföra dem sinsemellan. Prinsessmodellen har jag alltid drömt om och därför är kanske sjöjungfrumodellen inte helt jag. Jag tror att trots båda ser bra ut kommer jag att välja det som känns mest som mig själv. Sätter bara bild på sjöjungfrun för jag tror att det är mer sannolikt att jag väljer den andra modellen och vill kanske hålla den hemlig än så länge.






I jämförelse med Seremonia var Niinatar en mycket bättre upplevelse. Servicen var bättre och mer personlig. Vår försäljerska på Niinatar var helt underbar och hon kunde utgående från det vi provat hämta mera klänningar och föreslå sådana som vi kanske inte själv skulle ha hittat. Det fanns mer utrymme i så väl provrummet som i själva butiken. 

Nästa provning blir definitivt Stockmann!

https://www.bloglovin.com/blogs/wedding-on-2018-18345537

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar