fredag 28 juli 2017

10 månader till bröllopet

Det är galet hur fort tiden går. Tycker att jag helt just skrev att det är ett år till vårt bröllop och det är redan två månader sedan. Tänkte igen ta en titt på vad som skall göras nu 6-11 månader innan bröllopet:

  • Välja brudfrämma och bestman
  • Skicka save the date -korten
  • Boka bänd
  • Köpa brudklänning
  • Köpa kostym/festklädsel åt brudgummen
  • Boka fotografering
  • Boka bröllopsresa
  • Boka bröllopssvit
  • Beställa inbjudningskorten
  • Köpa bröllopsunderkläder
  • Beställa transporter

Valet av brudfrämmor och bestman gjorde vi redan för länge sedan.Det var inte så svårt att välja och jag ville åtminstone ha med dem i planeringsprocessen så fort som möjligt.

Save the date-korten åkte iväg i början av juni. Om dem skrev jag här. Bandet bokade vi också för någon vecka sedan. Har inte ännu hunnit skriva om det. Skall göra en egen post om det.

Brudklänningen är också köpt och väntar på Zazabella att få korsettrygg och så måste den förkortas lite. Vi kom överens om att jag kan boka en tid till sömmerskan i mars.

Ollis klädsel är ännu öppen. Han vill troligtvis ha en schakett. Vi tänkte hyra den eftersom det blir så mycket förmånligare så. Hela paketet med skor och allt kostar 159 €. Har i och för sig inte tittat vad det skulle kosta att köpa men man har ju inte så mycket användning för en schakett i framtiden. Jag hoppas vi kunde gå och titta på scahketter och kostymer åt bestmanen om ett par veckor när jag har semester.

Fotografen bokade vi först redan förra året eftersom vi ville ha just Lauri Hytti. Har skrivit mer om det här. Om vår bröllopssvit, inbjudningar och transport har jag inte heller ännu hunnit skriva om men sviten är bokad, inbjudningrana kom på posten förra veckan och transporten är också preliminärt bokad.

Det som alltså är ogjort ännu är att boka bröllopsresan och köpa underkläder. Bröllopsresor har vi tittat på säkert i två veckor redan men vi har inte hittat något bra ännu. Skrev om våra första funderingar om resan här. Angående underkläderna kan det nog hända att jag sätter några helt vanliga och så kan man byta till något finare till bröllopsnatten. Kommer antagligen inte att använda bh under klänningen och tycker att det viktigaste är att det är bekvämt under klänningen när det är en så lång dag. Dessutom kan man ju kanske tänka sig att köpa fina underkläder till bröllopsresan istället.

Så allt som allt fortsätter bröllopsplaneringen i god takt. Måste säkert googla lite mer hotell om jag kanske skulle hitta något passligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar