måndag 30 april 2018

Min möhippa del 2

Efter danstimmen fortsätter vi vår färd. En av mina uppgifter är att krama tre olika män så jag gör det. Den sista ser helt förskräckt ut och säger "Nå låt gå då." Så står han stel som en pinne när jag kramar honom. Vi fortsätter mot tågstationen och sätter oss i A-tåget.

Vi kommer fram till följande destination som är hemma hos en av mina vänner. Där dukas fram en fin lunch med bland annat paj, ostar och chips. Och skumppa förstås. 


 Mina kära vänner har skaffat en piñata åt mig som är full med godis. Den är ganska svår att slå sönder med ögonen förbundna. Jag får också göra ett test hur bra fru jag kommer att bli och får resultatet "kätevä emäntä".



Vi börjar så småningom göra oss festfina och det är perfekt ljus på balkongen för lite selfies.



















 När vi är färdiga är det dags att far någonstans igen. På gården väntar en karaoketaxi på oss. De andra har förbeställt Girls just wanna have fun som jag sjunger till först. Sedan sjunger mina kära syskon Mumins theme sång. I en timme kör vi runt och sjunger en massa olika låtar. Så roligt!








Vår taxi stannar utanför restaurang Kuukuu och vår servitör hoppar ut på gatan och välkomnar oss. Vi får sitta i ett eget kabinett och maten är helt underbart god. I min bok finns ännu en uppgift kvar, "He said - she said". Det vill säga att jag skulle gissa vad Ollit sagt om vissa saker. Det som berörde mig mest var frågan om hur vårt liv ser ut efter 5 år som gifta och Olli hade svarat större lägenhet, större familj och trevligare grannar. Sist i boken finns ännu en presentation av alla som varit med för dagen och alla läser sina egna presentationer och det går ju inte att hålla tårarna borta, så fint har de skrivit.






Efter middagen går vi mot Maxine. Det är nästan tomt när vi kommer men det passar utmärkt så blir det mera rum för oss att dansa. I min uppgiftlista finns en uppgift att dricka en shot. Till all lycka har de ljusröda shottar som smakar gott.







När ingen längre orkar dansa åker vi hem till min brudfrämma Martina. På morgonen gör vi supergott morgonmål och tittar på Say yes to the dress.

Wow, jag är så tacksam att jag har så härliga vänner som ordnat en så fin dag åt mig. Tack alla som var med. Det här kommer jag att minnas för resten av livet. Tack/Kiitos Martina, Linda, Mia, Sofia, Wilma, Elisa, Salla, Satu, Heidi ja Suvi! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar