onsdag 25 oktober 2017

Inspirationsbilder: Blommorna

Idag skall vi med mamma och diskutera våra bröllopsblommor till Floramore. Har därför samlat lite inspirationsbilder från främst instagram och pinterest. Har till exempel inte någon speciell blomma som jag måste ha utan har mera varit ute efter att söka en stil som jag tycker om och i vilken färgskala och sedan får floristen ganska fria händer.

Blommorna till bordet tänkte jag att skulle bestå av två små buketter, en lite större och en lite mindre. Båda ändå ganska små eftersom de ska rymmas på en träskiva. Färgerna ljusrött och vitt. Om det kommer någo grönt så skulle jag villa ha grönt som skiftar mot grått.
 






Blommorna till buffébordet och presentbordet kunde vara något i den här stilen men har inte så stor skillnad. Färgerna skulle igen få vara vit, ljusröd och grå och kunde stilmässigt vara liknande som min bukett.


Min blombukett skulle gärna få vara rund och så tycker jag om när det hänger någo tyg eller band från buketten. Buketten behöver kanske inte vara helt symmetriskt rund, tycker om att den spretar lite. Färgerna samma som tidigare. Brudfrämmornas bukett kunde vara en mindre och lite mer simpel version av min bukett.











Pojkarnas corsager får gärna gå i samma stil som min bukett. Trean är kanske min favorit men möjligtvis med någon annan blomma än ros.







Vår sittordning och vårt program kommer att vara skrivna på gamla fönster och de kunde också vara trevliga att dekorera med blommor så här är ännu några bilder på idéer.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar