tisdag 21 november 2017

DIY: Kalligrafi del 2

Vi var på veckoslutet till Tammerfors för att fira Ollis mosters pensionering. På lördag besökte vi bland annat hantverksmässan. Jag hade sagt till Olli att han måste vakta mig så att jag inte köper några nya garn men när vi gick förbi ett stand med kalligrafi kunde jag ju inte låta bli att köpa några nya pennor.



De hade ett erbjudande med en manual, två pilot parallel pennor (1,5mm och 3,8mm) och förutom de två svarta och röda patronerna som hörde till pennorna, tolv patroner i olika färger för 45€. Ollis mamma hade gett mig lite pengar som jag kan använda på mässan så jag funderade inte många gånger om jag ids investera eller inte.

Hemma fick jag äntligen prova pennorna och oj vad roligt det är. 





Funderade lite vad jag skulle kunna använda pennorna till inför bröllopet och började öva olika variationer till sittordningen. Den större pennan kräver ännu lite övning men tur att här är ännu mycket tid att öva. Är helt nöjd med speciellt sista alternativet.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar