måndag 15 januari 2018

Mennään naimisiin -bröllopsmässan 2018

Det har varit lite paus i skrivande eftersom det egentligen inte hänt så mycket nytt på bröllopsfronten sedan förra året men nu har vi fått fart igen på planerandet. På lördag var vi med min kollega, som också gifter sig i sommar, på bröllopsmässan. Det var en riktigt bra start på det nya året och fick både mig och min kollega att komma vidare i festfixandet.

Vi hade en så trevlig lördag att jag var riktigt ledsen när jag kom hem igen. Kanske främst för att det var sista gången jag går på bröllopsmässa innan bröllopet och det var så fiilis. Men också för att det är så sällan vi hinner prata om bara bröllop med min kollega. På jobbet hinner vi byta en tanke då och då så det var härligt att använda hela dagen till våra bröllop.

Jag hade tänkt att jag bara far för stämningen skull och att jag inte kommer att köpa någonting men fel hade jag. Vi började med att långsamt gå igenom utbudet på mässan. Tog lite inspirationsbilder på olika dukningar.



 
Det kom emot sådana här trevlig bilder som är på trä så de kan stå utan att man behöver skaffa ram. Det fanns många olika storlekar och om man gör beställningen inom januari får man mässerbjudandet på -20%. Måste säkert göra en beställning.


Vi har så klart också och såg modeshowen med festklädsel för både bruden, brudgummen och annat festfolk. Det var många fina klänningar. Under showen spelade de Ed Sheerans låt Perfect, som jag inte hade hört tidigare och som skulle passa perfekt att ha i t.ex. bröllopsvideon.









Så gick vi förbi Atelier Tanja Lahtis stand och jag blev helt förälskad i de här spetsdekorationerna. Vet inte vad de ska kallas då de nu inte direkt är handskar. Provade först samma mönster på båda händerna men valde två olika och de borde komma på posten den här veckan. Dom är så fina! Och kostade bara 35€ totalt som inte är mycket för handarbete. Nu behöver jag inte fundera på andra smycken till händerna än de här och ringarna.



Vi var också och lyssnade på en föreläsning om äktenskapsförord. Det gick egentligen ganska förbi eftersom vi var så uppspelta över att min kollega hittat den perfekta vigselringen. Vi var också och lyssnade på prästen från Ensitreffit alttarilla, Kari Kanalas, föreläsning om vad vi säger ja till när vi gifter oss. Det var en väldigt inspirerande föreläsning.

Som helhet var det en trevlig mässa och underbar ledig lördag. Det var ganska annorlunda att gå på mässan det här året än förra för nu är det redan så nära till vårt bröllo. Börjar bli lite nervös. Härifrån är det ändå bra att fortsätta planera bröllopet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar