måndag 2 januari 2017

2016 - ett händelserikt år

Några dagar innan nyåret 2016 analyserade jag och min vän det kommande året. Jag sade att jag tror att 2016 kommer att bli mitt år och det antagandet visade sig vara mer än rätt.

Januari 2016 fortsatte jag jobba på Lilla Aurora som kulturproducent och skrev mitt examensarbete om utvecklingen av kulturcentret. Det har enkelt varit det bästa jobbet någonsin! I januari skickade Olli en länk på facebook på en helt jättefin lägenhet och det var så vi plötsligt hittade oss på husvisningar och diskuterade med banken om lån.

Lux Helsinki

Lux Helsinki

Snöänglar i Tusby


I februari var det dags att städa lägenheten i fotoskick och sätta den till försäljning. Det var jättepännande att sälja den första bostaden och mycket jobb att städa bort alla prylar. Till all lycka fick jag hjälp av mina syskon.

Min kära etta

I mars firade vi en väns bröllop där jag hade äran att vara brudfrämma. Jag hade virkat ett brudpar till dem till present. Vi var också till banken och skrev på pappren och köpte officiellt vår första gemensamma bostad. Var också på 4-års kalas och som present hade jag virkat batman. I slutet av mars flyttade jag tillfälligt till mamma då min lägenhet blev ockuperad av den nya ägaren och vi fick flytta till vår först i mitten av maj.

Virkat brudpar

The squad

Olli och jag

Aktiebrev

Virkad batman

I maj fick jag mitt examensarbete färdigt, var på kryssning och köpte världens finaste Odd Molly regnrock och flyttade med hjälp av vänner och syskonen till vår fina lägenhet. Tur hade vi fint väder och kunde äta pizza på gården.

Stockholm here we come!

Odd molly regnrock

Vår flytthjälp

Pizza på gården

Flyttkaos

Sovrummet gjorde jag i ordning först

Gemensam postlåda

Vårt vardagsrum

I juni var vi på Ollis kusins examensfest, jag blev färdig kulturproducent och så hade vi inflyttningsfest. Det var första gången våra släkter träffade varandra och det var en väldigt lyckad fest. Vi firade en lugn midsommar på landet.


Färdig kulturproducent

Studentfest

Studentfest
Midsommarfina

Midsommarfiske

I juli åkte Olli till Budapest för att jobba och jag spelade pokémon go. :) Vi hade också släktkräftis. I augusti åkte vi till Ollis moster i Sverige och firade min födelsedag. Kände att jag behöver en förändring och färgade håret brunt.

Pikachu i parken

Mitt nya hår

Ännu en utfärd

Kukkolaforsen

Where to go?

Du är här <3

Min födelsedag

I september hade jag min sista arbetsdag på Lilla Aurora och fick ett nytt jobb. Skördade våra första morötter och gjorde äppelsylt. I oktober förlovade vi oss. Har skrivit mer om det här. Det var nog den bästa enskilda händelsen det här året. Att köpa bostad och flytta ihop ligger som nära tvåa. Hos Ollis föräldrar fick vi härlig förlovningskaka.

Första skörden
 
Vårt kärlekslås i Prag


Såpbubblor i Prag

Det känns att resten av året sedan gått åt till allt möjligt bröllopsrelaterat. Bytte också jobb i december eftersom jag inte trivdes på det gamla. Så för att sammanfatta året: tre jobb, examensarbete, två flyttar, examinerad och förlovning. Är säker på att 2017 blir ett bra år men det får gärna vara lite lugnare. :)

Gott nytt år 2017 åt alla! 

  Follow

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar