fredag 2 juni 2017

DIY: Kalligrafi

Våra placeringskort är små svarta hjärtan som vi knyter fast i glasen. De skall skrivas för hand så jag har övat kalligrafi. Övade först bara med en blyertspenna hela alfabetet. Kändes som att vara på lågstadiet igen. Köpte en svart kalligrafitusch för att kunna öva bättre.



Jag var ändå inte riktigt nöjd. Hur mycket jag än övade så kändes det att min text var högst helt okej, inte tillräckligt vacker. Hade tänkt att om jag köper en kalligrafi tusch så går det så gott som automatiskt att skriva med den men så var det ju inte helt. Så en kväll när jag var ensam hemma bestämde jag mig för att prova på nytt. Tittade på några youtube videon och det hjälpte. När man skriver skall alla drag man gör neråt vara tjocka och alla drag man gör uppåt vara tunna. Nu började det genast se bättre ut. Tänker uttnyttja detta även i korten.




Nu ser jag redan fram emot nästa vecka att save the date -korten kommer på posten så att jag får skriva korten. Tur att det bara är 34 stycken för det är verkligen inte snabb ännu att skriva! Speciellt som det inte finns mycket rum för att skriva fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar