fredag 27 april 2018

Min möhippa del 1

På lördag var det min tur att bli överraskad och kapad till min möhippa. Klockan var lite före åtta på morgonen när Olli steg upp och gick till vessan. Jag låg och funderade ifall jag borde stiga upp eller inte. Samtidigt hade Olli öppnat bakdörren åt mina brudfrämmor så att de kunde smyga in. Plötsligt börjar Bruno Mars Marry you spela och brudfrämmorna stormar in i sovrummet. Jag får en slöja och en bride to be banderoll.


Jag får en packningslista och en timme tid att göra mig färdig.


Jag rusar runt som en yr höna men lyckas få mig själv i ordning och packa alla saker inom utsatt tid.



Sen är det dags att kyssa Olli adjö och låta sig föras mot det okända. Jag är så uppspelt och pirrig inför dagen. I bilen får jag en ögonbindel så att jag inte skall veta vart vi åker.



Jag förs in nånstans och när jag får bort ögonbindeln är alla mina kära vänner där. Det tar en stund för mig att inse var jag är men vi har kommit till min brudfrämma Linda. De har dukat fram en underbar brunch.



Vi äter och jag får ett härligt häfte som innehåller en ed för möhippan, olika uppgifter att göra under dagen och en presentation av alla som är med för dagen.


När vi ätit och pratat en stund får ja ögonbindeln igen och skall gissa några föremål. Föremålen leder oss in på följande programpunkt, en presentation av sexleksaker. I slutet får jag en gåva och 40 € att shoppa för. En och en annan sak får följa med mig hem.


Nu har det blivit dags att åka vidare. Ute väntar tre bilar på oss och jag får igen blunda för att inte se vart vi åker. Vi stannar i Helsingfors centrum och blir och stå en stund på gatan. Jag passar på att göra några uppgifter och tar en selfie med ett ungt par och frågar dem samtidigt om åktenskapsråd. Jag lär också de andra basstegen i salsa.





 Vi går sedan in till en dansstudio där vi har en musikaldanstimme. Vi värmer upp till två olika låtar och huvudnumret är till All that jazz från musikalen Chicago. Det är en helt superrolig danstimme. Till sist tar jag ännu en bild av gänget som är en av mina uppgifter för dagen.


 Skriver om fortsättningen i nästa post.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar