fredag 6 april 2018

Road bumps

Igår gick nog min mardröm i uppfyllelse när jag fick mail av producenten att stallet är bokat till fredag 25.5. Det betyder att vi inte får fara själv och dekorera på fredag. Ägaren sålde platsen till oss med argumentet att om platsen är bokad, dekorerar personalen åt oss men i mailet stod det att vi får komma på lördag kl 10 och dekorera och att har vi någon som kan göra det, t.ex. brudfrämmorna och bestman?

Problemet är ju att vi har en frisör och en som sminkar och hela morgonen är bokad till det. Jag morrade i två timmar på jobbet tills jag fick sluta och kunde ringa till ägaren. Han sade att det ofta är så här att båda dagarna är bokade och att det nog ordnar sig och att personalen kan dekorera en del redan på natten och att vårt team sedan kan komma och sätta i ordning de sista detaljerna. Jag nämnde att vi också har stolrosetter och då föreslog han att vi kan komma redan på veckan och dekorera stolarna eftersom stolarna räcker till båda dagarna. Jag mailade sedan vår diskussion till producenten men har inte fått något svar. Få se vad hon säger.

Jag var nog väldigt ledsen igår kväll. Vi har planerat så länge så jag skulle så gärna dekorera själv. Det handlar inte om det att jag inte litar på att någon annan kan göra det men jag skulle ha njutit av det själv. Vi har dessutom vissa dekorationer som jag inte vet ännu om det fungerar i praktiken. Men kanske vi hinner prova dem med samma som vi gör stolrosetterna.

Idag gjorde jag morgonens tidtabell utgående från min brudfrämmas plan. Det underlättade lite min stress och jag börjar så småningom försöka se saken positivt. Väntar nu ännu på vad producenten säger att vad kan de göra redan på natten och vad som blir kvar åt oss. Måste sedan göra en noggrann plan och beskrivning på hur dekorationerna ska vara.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar