tisdag 11 juli 2017

Provdukning

För en tid sen åkte vi till Virojoki till Ollis föräldrar och då passade vi på att ta med alla dekorationer vi skaffat hittils så att vi kan göra en provdukning. Har bara provat på vårt vita kaffebord tidigare eftersom vi inte äger några vita borddukar så det var trevligt att se helheten på ett lite större bord.

Ollis mamma köpte två buketter åt oss så att vi kunde prova även med blommor. Träbiten hittade jag tidigare i skogen och den fungerade bara som modell för att få en uppfattning om hur det kommer att se ut. Runda träunderlag får vi av Martinas pappa som var så snäll och sågade dem åt oss. Vi hittade inga enfärgade servetter i butiken men de kommer att vara ljusröda.




Provade att ha servetterna både rullade med placeringskortet på servetten och servetten stående och placeringskortet fast i glaset. Eftersom tallrikarna kommer att stå färdigt i buffén, bestämde vi oss för att servetterna kommer att vara stående. Det här är också mycket snabbare att göra.









Ursprungligen hade vi tänkt beställa bordsnumren som skyltar gjorda i kartong med tre sidor. Bordsnumren på en sida, menyn på en och programmet på en. Men när jag bläddrade på E-bay hittade jag ett mycket förmånligare alternativ. När hjärtat kom på posten måste jag ju prova hur det fungerar så jag plockade lite hundkäx och gjorde ännu ett provförsök på kaffebordet.





Bordslöparen, spetslöparen, confettihjärtan och bordsnumren är köpta från E-bay. Platskorten är från Decora House. Om glasburkarna har jag skrivit tidigare här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar