torsdag 6 juli 2017

Brudklänningen har kommit!

Igår var en av de bästa dagarna under planeringen hittills. Vi var och provade min brudklänning. Var helt otroligt nervös att den av någon orsak inte skulle se bra ut men jag oroade mig i onödan. När jag kom in till Zazabella och sade att jag har bokat tid sade försäljerskan "Ahaa, det är din klänning. Vi har undrat vems den är och dreglat över den. Den är så fin!" Då blev man ju glad och så såg jag den hänga vid klädräcket och ja, den var underbar. 

Det var långa 15 minuter att vänta att Martina och Sofia kommer så att jag äntligen kan få prova klänningen. När jag får på den och kommer fram till spegeln finns det ingen tvivel om att det är min klänning. Kan inte sluta le. 

Provar med några olika underkjolar. Tyvärr gör den största underkjolen klänningen lite för stor i min smak men då skulle jag inte behöva förkorta den alls. Bestämmer mig ändå att jag inte vill ha klänningen så stor och därför måste klänningen ännu gå igenom några förändringar före den är helt färdig. Frågade försäljerskan när borde jag boka tid till sömmerskan och hon föreslår att mars blir bra, när gammeldanserna är över och det inte är så hektiskt längre. Hur skall jag orka vänta så länge att få prova klänningen igen? Försäljerskan skrattar och säger att jag kan få komma och titta på den och prova den före det också. Bra service!

Efteråt går vi ännu och tittar på lite klänningar åt brudfrämmorna. Hittar några riktigt fina. Tillbringar resten av dagen med att äta, shoppa och några drinkar på Stockmanns takterass. En bra dag med andra ord!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar