fredag 16 december 2016

Om oss

Vi har varit förlovade i 9 veckor, bott tilsammans i sju månader och varit tillsammans i snart 3,5 år. Vi träffades på internet som säkert ganska många andra i dagens värld. Jag hade haft en dateprofil på suomi24 en tid och varit på helt katastrofala dater. En hade mindervärdesklompex och varje gång han öppnade munnen kom det ut grodor, en fick man inte titta på och han slutade inte kittlas och en ville ligga på första daten men fick kalla fötter och "måste hämta mössan" och kom aldrig tillbaka medan jag stod och väntade vid Elielplatsen helt förvånad.



Så när Olli skrev till mig tänkte jag att han får bli den sista daten oberoende om det går bra eller inte. Fast katastrofala dater är rätt underhållande är det samtidigt ganska tröttsamt att gång efter gång bli besviken. Det var någonting i Ollis sätt att skriva och hans söta fb-bilder som fick mig att våga tro att det här kunde vara en kille för mig. Och så visade sig vara. Vi kom direkt bra överens när vi träffades och jag kommer aldrig att glömma våra första träffar och hur spännande allt var.

På väg till Kyyjärvi

Efter det har det hunnit hända mycket. Några månader efter att vi träffades åkte Olli till Budapest för att jobba. Då kändes det som en katastrof och jag var säker på att han skulle lämna mig men vi bestämde att köra långdistans och det gick bra. Vi har också hunnit resa tillsammans till Turkiet, Chile, Prag och i februari åker vi till Dubai. Det är en sak som vi har gemensamt, vi älskar att resa och om vi skulle ha mera pengar skulle vi säkert resa hela tiden.

Morgondopp i Chile

Vi har hunnit gå igenom mycket tillsammans, både bra och dåligt och det känns bra att veta att vi klarar av båda. Vi har lärt oss att prata om saker och det tror jag är otroligt viktigt för att förhållandet skall hålla. För mig är det också viktigt att inte ta någonting för givet och hela tiden arbeta för att förhållandet skall må bra. Det behöver inte alltid vara stort. Förra helgen hade Olli till exempel gjort tacon åt mig när jag kom hem från jobbet för han vet att jag älskar tacon. 

Hur träffades ni?

Follow

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar