torsdag 8 december 2016

White Dress Stockmann

På lördag var vi på nytt till Stockmann för att prova klänningar. Den här gången med reserverad tid. Jag hade med mig Martina, mamma och Ollis mamma. Ville att hon också skulle få vara med eftersom Olli är enda barnet och de bor lite längre bort så de har inte så stor möjlighet att delta i planeringen av bröllopet. 

Efter provningen på Niinatar måste jag nu prova lite olika sorters modeller och inte bara den a-linjade prinsessklänningen. Vi valde så klart också ut den perfekta klänningen från den tidigare provningen och den såg lika fin ut som jag mindes den. Jag provade två stycken som var modellen sjöjungfru. Den ena var lite för tantig men den andra var väldigt vacker. Den hade härliga knappar i ryggen. Jag insåg ändå att hur fina sjöjungru klänningarna än är så är de inte jag.


 
Jag lämnade den perfekta pronovia klänningen till sist och den var ännu finare än jag mindes. Jag provade med slöja och tiara och känslan var obeskrivbar. Man får dessutom klänningen i tre olik färger. MEN, den kostar massor! Får hålla ögonen öppna om det skulle komma någon rabattkupong till Stockmann.

Jag måste ännu en gång till Niinatar och prova deras bästa klänning för jag insåg när jag tittade på bilder att jag aldrig provade den med underkjol och det kommer säkert att ändra på utseendet en del. Vet inte hur jag skall kunna jämföra Stockmanns och Niinatars klänningar. Ena har jag drömt om sedan sommaren och den kostar lite mindre och den andra var på något sätt perfekt vid första ögonkastet men kostar mycket och jag är orolig att om jag beställer den i en färg som jag drömt om att den inte ser lika bra ut som den helt vita. Svåra val. Kanske nästa provning underlättar mitt val. 

Stockmann har nog hittills varit det bästa stället att prova klänningar. Provrummen är enorma med mjuka mattor. Man får prova klänningar i lugn och ro med stora speglar. Försäljerskan pratade svenska och var alldeles underbar. Hon var så trevlig och kunde verkligen sin sak.



Follow

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar