söndag 27 november 2016

Bröllopskonto och andra veckoslutsbestyr

Vi bestämde ganska snabbt efter förlovningen att vi behöver ett skilt konto för bröllopet som vi kan spara på. Om vi skulle ha pengarna på vårt gemensamma konto som används för mat och andra gemensamma kostnader skulle det aldrig bli över någonting till bröllopet. Hittills har kontot visat en rund nolla.

En vecka efter förlovningen var vi och hälsade på Ollis föräldrar och jag köpte två flaxi lotter på vägen. Från den ena vann jag 100€! Bestämde att det får bli vår första besparning inför bröllopet. På fredag fick vi dessutom insatt pengarna som vi fått i inflyttnings- och förlovningsgåva. Jag har oroat mig att någon långfingrig inbrottstjuv skall få tag på våra pengar så nu är det skönt att de är i gott förvar på banken. Förutom att Olli var till banken var han också till blombutiken och hämtade härliga rosor åt mig.




Till middag gjorde vi köttbullar och batatfranskisar. Enligt receptet skulle man skölja av franskisarna med vatten för att få bort stärkelse och sedan torka av dem. Jag tror att detta gjorde så att franskisarna blev mer knapriga än vanligt. Sedan var det bara att slänga franskisarna i en påse, hälla på olja och kryddor och skaka om. Lätt och jättegott! Till efterrätt blev det våfflor med hemlagad äppelsylt.



Kan inte förstå att det redan är första advent. Vart har hösten gått? Vi firade med att sova länge, äta en sen frukost, gå på långpromenad och snart till mamma och äta. Och tända ljus så klart! Älskar ljus och det bästa med hösten och vintern är nog att tända massa ljus och mysa. Köpte adventsljusen för ett år sedan på rea och fick äntligen ta dem i användning.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar